Batman en Robin

Een speler is de tikker, Batman. Batman wordt geholpen door een andere speler, Robin. Alle andere spelers zijn de bankrovers. De bankrovers proberen te voorkomen dat Batman hen tikt. Maak een paar kringen in het veld als ‘veilige plekken’. Batman kan de bankrovers hier niet tikken tenzij Robin in die kring komt staan. Want dan kan Batman die kring wel in!

Bankrovers die af zijn, gaan even buiten het veld. Kies elke paar minuten een nieuwe Batman en Robin - of doe dat zodra er twee getikt zijn.

Handig als Batman en Robin ieder een gekleurd lintje krijgen. Kringen kun je maken met stoepkrijt, touw maar ook bv. een gymmat. Maak minder kringen dan er spelers zijn.

Dit is een behoorlijk strategisch spel: hoe kan Batman het beste gebruik maken van Robin? En waar moeten de bankrovers het meest op letten? Varieer ook met aantal veilige plekken en een extra Batman.

Gebruikte bron

Groot Spellenboek van gemeente Zwartewaterland 2012, op 14 maart 2020