Iemand van de leiding gaat met een foto-flitser ongeveer 5 minuten voor de groep de uit en wacht de groep op, maar hij behoudt voldoende voorsprong. Het spel start wanneer de leider de flitser een keer laat flitsen waarna de groep in de richting van de flits moet lopen. Na een aantal minuten laat hij de flitser weer flitsen en gaat dan weer verder met de route. Dit gaat zo door tot de groep op een centraal punt is beland of tot dat we weer terug zijn bij de accommodatie.
Zet niet één maar twee flitsende leiders in. De een volgt misschien een kortere route naar het eindpunt, de ander een veel langere route. Misschien dat ze elkaar af en toe weer tegenkomen om de verwarring nog verder te vergroten.
Een kanaal of rivier zwemmend oversteken is ’s avonds superspannend. De verwarring is groot: die flits kwam toch echt van de overkant? Een enkeling besluit dan maar de kleren uit te trekken en naar de overkant te gaan. Dus daarom moest die plastic zak mee! Qua voorbereiding is een touw spannen naar de overkant, gewoon liggend in het water, wel een prettig idee. Zorg ook voor een begeleider ter plaatse of voor een leider die meeloopt met de groep. Eventueel kun je ook een kleine rubberboot gebruiken om kleding naar de overkant te krijgen. Geen skinny dipping! Wat handdoeken aan de overkant is ook wel fijn en ook als deze oversteek een beetje aan het einde van de tocht is. Warme choco wordt heel erg gewaardeerd daarna.
Dit spel is ook wel bekend als: 'Vallende sterren'.